Wednesday 16 March 2011

SIAPA AKU ?

nur ashilah hanim nordin
ni lah nama aku yang sejak lahir mak ayah aku bagi , nasib baik x leh nak tukar tukar nama kan ?? kalu tak teringin gak nama aku jadi angelina jolie ke ,celine dion ke ..tapi tak akan kot .. sebab surat beranak aku tertulis nama aku ni je .. 

BUKAN ini yang aku nak story sebenarnya pun , nak cerita lah sikir sal aku ni untuk kamu semua kenal aku dengan lebih mesra and rapat kan ,huhu .. OK, aku sekarang 19 tahun ..masih mengangur nak tanam 
anggur sebab sampai sekarang aku x kerja ?

BILA NAK KERJA 
Jangan lah tanya bila nak kerja ? SEBAB aku rasa semua tempat aku g interview suh tunggu untuk second interview , tapi sampei sekrang hampehhh :(( tah lah , mintak kerja kedai buku ? kilang ? klinik ? tah kelulusan ape yang depa nak pun aku tataw lah  aku , sabo jela ..tapi time aku stdy dulu sempat jugak la keje kat 7e , bape sangat la gaji nye .. aku tak kesah la bape pun asalkan aku leh la nak bagi kat ma and ayah merasa gaji aku . xoxo 

KADANG KADANG rasa nyampah jugak nak cari kerja kat malaysia ni , hahaha  nak g cari kerja kat luar negara la pulak (PERASAN KAN ) lantak lah , angan angan aku biasalah kan .. mana ta nye , tiap tiap
hari ke cc search lubang lubang kerja , beli paper cari kerja , print borang kosong ?? bila nak dapat kerja ni ? entah lah , belum ada rezeki lagi kot ..

 sahabat  
AKU ni sesimple je orangnye , mudah untuk bergaul and sukar untuk membenci orang , kenapa ? sifat semula jadi manusia lah katakan ??
tak salah kan kita untuk berkawan , jangan memutuskan silaturahim antara kita sebab besar dosanya .. Bab bab berkawan ni aku tak pandai nak tackle , mau laki @ perempuan , boleh kira debgan jari la kawan perempuan aku ? bukan memilih ,perempuan ni kadang kadang  cerewet  sabab tu aku malas nak ambik port sal deme kalu deme tak leh nak respect kita ? heloo ? tak suh pun tunduk @ dengar cakap kawan sentiasa kadang kadang kawan ni ada 2 jenis ? 

1 . KAWAN YANG SUKA MELIHAT KAWAN SENDIRI JATUH
2 . KAWAN YANG SENTIASA NAK TENGOK KAWAN DIA HAPPY AND                 BERJAYA 

Kita ni kadang kadang diberi akal BUKAN nak berfikir sape sahabat ? sape musuh dalam selimut ?? AKU dah pernah merasa dah benda2 macam ni , bukan ape benda kecik boleh jadi besar , bila salah seorang sahabat baik korang tu ludah korang , baru lah aku korang panggil sahabat , susah baru cari aku ?? haha , oke je aku tak kesah kan .sahabat susah dan senang la kata kan , tapi korang mmg nyusahkan aku , tadak yang senang kn? haha , aku cakap sal sape ni ?? kesah ke ? tapi ada jugak yang baik , baik ke ? hahah , sangat baikkkkk ! sampai aku sayang sangat , nak taw sape ta ?takyah taw lah , bukan kau orang kenal punn .. nanti lah aku update la sal deme deme tu ..


p/s : jangan lah memilih sahabat sama ada mereka cantik , kaya , berharta  , tapi pilihlah sahabat yang  sentiasa ada dengan kita bila kita sakit and susah .. itu baru lah KKS ( KAWAN KARIB SELAMANYA !)


oke lah readers , tatw lah nak cakap ape ag sebab perut sangat lapar sekarang ..lum makan tgahri lg ni .. ok lah , see ur all next time yah .
           


salam xoxo









 




 

   

No comments:

Post a Comment